FAQ - Vanliga frågor - Stockholmkajak


Här har vi svarat på de vanligaste frågorna! Om du fortfarande har frågor och funderingar ber vi dig ringa på 08-715 18 80 eller maila till oss.

Finns min vara i lager?

Alla varor vi säljer finns i lager hos oss då vårt lager ligger i direkt anslutning till butiken och kontoret. Beställningar skickas alltså alltid direkt från oss och handlar du i butiken får du alltid med dig allt hem direkt. Vi uppdaterar löpande våra hemsidor om en vara skulle sälja slut. Visar det sig att varan du vill beställa ändå skulle vara slutsåld mailar vi dig omgående.


Hur lång är leveranstiden?

När ordern görs före kl. 14.00 skickas paketet samma dag. Kajaker skickas i regel dagen efter. Leveranstiden är ca 2-4 arbetsdagar 


Vad kostar frakten?

59 kr för paket till utlämningsställe och från 899 kr för hemleverans av kajak och hård SUP-bräda. 

Leveranstid av kajak ca 2-14 dagar. Begränsad leverans till postnummer 9 och 83, 84 & 88


Hur spårar jag min vara?

I samband med att din beställning skickas från oss får du ett bekräftelsemail med ett kollinummer som du kan spåra via Brings spårningssida. När paketet landar på ditt utlämningsställe får du ett sms med det nummer du ska ange. Det är viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig. Om du inte får något mail, kolla i skräpkorgen. Hör annars av dig till oss via mail så hjälper vi dig att spåra varan. Ange ordernummer. 


Hur returnerar/byter jag en vara?

Vänligen börja alltid med att maila oss och informera att du vill returnera eller byta. Ange ordernummer. Beställ sedan en returfraktssedel här. Returen kostar 79 kr. Varan måste returneras i originalförpackning, oanvänd och utan skador. När vi erhållit varan sänder vi pengar i retur eller skickar en kreditfaktura. Vi har öppet köp på alla produkter i 14 dagar.


Hur får jag pengarna vid återbetalning?

Du får tillbaka pengarna på samma sätt som vi fick dem av dig. Återbetalningen tar i regel 10 dagar efter det att vi erhållit varan.


Hur reklamerar jag en vara?

Maila oss på info@ifx.se och informera om reklamationen innan du skickar varan i retur, skriv "reklamation" i ämnesraden. Beskriv sedan problemet och bifoga bild på eventuell skada eller fel. Bifoga också kvitto på köpet. Skriv namn, telefonnummer, ordernummer och adress så återkommer vi!


Vad gör jag om jag har en fakturafråga?

Vid frågor gällande din faktura ber vi dig maila oss på info@ifx.se. Ange namn, telefonnummer och fakturanummer.

Hur köper jag presentkort?

Vad kul att du vill köpa ett presentkort! Klicka på den här länken och följ anvisningarna. Ett presentkort ligger på 100 kr och du kan köpa upp till 200 stycken till ett värde av 20.000 kr. Presentkortet är giltigt i 12 månader och kan inte lösas in mot kontanter.

Hur prenumererar jag på nyhetsbrevet?

Följ länken här och skriv in din mailadress i fältet. Nu kan du ta del av alla våra senaste erbjudanden, kampanjer och kommande event!